Parengė logopedė Nijolė Jakubauskienė
2010 m. lapkričio 3 d.
2010 m. spalio 24 d.
Liežuvio mankštelė garsams Š ir Ž
Tariant garsiuką š, lūpos atkištos daugiau į priekį, negu tariant garsą O. Tarpelis tarp dantukų 1-3 mm. Liežuvis šaukštelio ar kaušelio formos, jo priekis pakeltas, prisiglaudęs prie kietojo gomurio už alveolių, sudaro ankštumą. Liežuvio šonai, prispausti prie viršutinių šoninių dantų, neleidžia orui eiti pro šonus. Minkštasis gomurys pakeltas ir uždaro oro įėjimą į nosį. Balso stygos nevirpa. Oro srovė plati ir šilta.
Tariant garsą Ž artikuliacija ta pati kaip š, tik virpa balso stygos ir kiek silpnesnė iškvepiamo oro srovė.
Pakartokime pratimus, kurie parengia tarti garsus s, z, ir dar papildomai išmokime naujų pratimų.
Susiję straipsniai:
Linkiu sėkmės!
Šaltiniai: Kuškovskaja T.A Artikuliacinė mankšta paveikslėliuose
2010 m. spalio 21 d.
Miško takeliu
Mokymo priemonė skirta garso Š tarimo įtvirtinimui žodžiuose ir sakiniuose. Priemonė veikia tik parsisiuntus į kompiuterį.
View more presentations or Upload your own.
2010 m. spalio 18 d.
Papuoškime raideles
Mokantis tarti garsiukus, mes daug žaidžiame su raidelėmis: spalviname, piešiame, puošiame, kerpame... Tai padeda pažinti raides ir jas atitinkančius garsus, įtvirtinti taisyklingą garso tarimą, lavinti girdimąjį , regimąjį dėmesį ir smulkiąją motoriką. Siūlau pažaisti su raidele Š (raidelė Š su kepurę, o raidelei S - kepurę mes nuimame).
Sėkmės!
2010 m. spalio 16 d.
Skrido uodas per girelę
Mokymo priemonė skirta ikimokyklinio amžiaus vaikams, garso S tarimo įtvirtinimui žodžiuose ir sakiniuose.
View more presentations or Upload your own.
2010 m. spalio 14 d.
Garsiukų namelis
Rekomenduojama priešmokyklinio amžiaus vaikams supažindinimui su kalbos garsais.
"Šiandien mes sužinosime kur gyvena garsiukai, eisime į svečius.
Mūsų garsiukai gyvena namelyje kartu su liežuvėliu. O šis namelis didelis - dviejų aukštų.
Pirmame aukšte - tai mūsų apatiniai dantukai - gyvena A, O, U, I, Y, E, Ė. Ten pat ir kita garsiukų šeimynėlė (švilpiančiųjų) - S, Z, S', Z', C .
Lipame į antrą aukštą (liežuvėlis pakyla prie viršutinių dantų). Pažiūrėkime, kiek čia daug garsiukų gyvena. Kai kurie iš jų mėgsta šnypšti - tai šnypščiančiųjų garsų šeimyna. Pavadinkime juos - Š, Ž, Č, DŽ, Š', Ž', Č' DŽ'. Šalia įsikūrusi dar viena šeimynėlė, kuri mėgsta skardžai dainuoti. Tai broliukai L, L' ir R, R'. Garsiukai L ir R tvirto charakterio, o L' ir R' minkšto. Antrame aukšte gyvena ir daugiau garsiukų, bet mes su jais susipažinsime kitą kartą.
Štai koks mūsų "Garsų namelis", o jo šeimininkas - liežuvėlis. Dabar jis darys mankštelę, o mes jam padėsime."
Linkiu sėkmės!
Piešinėliai Mildos Šataitės.
Parengė logopedė Nijolė Jakubauskienė
Susiję straipsniai:
Užduotys pratyboms
Užduotys skirtos garso S įtvirtinimui žodžiuose, sakiniuose (saulė pasakė sudie stumbrui, saulė pasakė sudie sniegenai..., Lėktuvas skrenda, o strutis ne...)
Labirintai
"Padėk skruzdėlytei pasiekti namus'
"Padėk pelytei pasiekti sūrį"
2010 m. spalio 10 d.
Mankštiname liežuvėlį (garsiukams s ir z)
Liežuvėlis - tavo draugas,
Kad jis būtų greitas ir vikrus,
Kad klausytų jis tavęs,
Tu kiekvieną dieną
Liežuvėlį pamankštink.
Truputi praverti burną, nusišypsoti. Ramiai padėti platų liežuvį ant apatinės lūpos ir spaudyti jį lūpomis tariant pia-pia-pia...Iškvepiant orą - spaudyti liežuvį lūpomis (stengtis kuo daugiau kartų lūpomis suspausti liežuvį), pailsėti, įkvėpti ir vėl pakartoti (pia-pia-pia...). Pasunkinant užduotį - be fonacijos.
- T.p. paskutinį skiemenį tarti tęsiamai (pia-pia-piaaaaaaa...).
Nusišypsoti, praverti burną. Padėti platų liežuvio galiuką ant apatinės lūpos. Liežuvio šoniniai kraštai turi liesti šoninius kampučius (neiškišti ilgo liežuvio, jis turi dengti tik apatinę lūpą). Išlaikyti jį tokioje padėtyje pagal logopedo skaičiavimą, nuo 1-5 (10).
Paploninkime liežuvėlį Liežuvėlis slepiasi

Liežuvėlis eina pasivaikščioti
Nusišypsoti, praverti burną. Padėti platų liežuvį ant apatinės lūpos, po to liežuvio galiuku (smailiu) siekti smakrą. Kartoti keletą kartų.
Katytė

Liežuvėlis ragauja

Liežuvėlis valo dantukus

Katytė laka
Liežuvėlis supasi

Kiškutis šypsosi

Tariame garsiuką S
Lūpos įtemptos į šypseną. Burna truputi pravira. Platus liežuvis plačiai guli burnoje, liežuvio galiukas remiasi į apatinius dantis. Išilgai liežuvio, per patį jo vidurį, dedamas siauras, ilgas zondas arba plonytis apvalus pagaliukas. Lygiai sukandus dantis, ilgai pučiamas oras. Oro srovė šalta ir siaura. Kartoti keletą kartų. Kai girdisi teisingas garsas, bandoma tarti savarankiškai.
Tariame garsiuką Z
Garsas Z tariamas kaip ir S, tik virpa balso stygos. Tą galima pajusti pridėjus ranką prie gerklų.
Tarkite ilgai - zzzzz... - zyzia bitės.
Užspauskite ausis pirštukais ir tarti zzzz - galvoje burzgia motoriukas.
Pratimėlius kartokite 10 - 15 kartų.
Susiję straipsniai:
Pratimai oro srovei išgauti
Liežuvėlio pasakėlė
Pratimai lūpoms lavinti
Paveiksliukai iš knygos E.S. Aniščenkova "Artikuliacinė mankštelė"
Užspauskite ausis pirštukais ir tarti zzzz - galvoje burzgia motoriukas.
Pratimėlius kartokite 10 - 15 kartų.
Susiję straipsniai:
Pratimai oro srovei išgauti
Liežuvėlio pasakėlė
Pratimai lūpoms lavinti
Paveiksliukai iš knygos E.S. Aniščenkova "Artikuliacinė mankštelė"
2010 m. spalio 6 d.
Pratimai lūpoms lavinti (garsų s,z mokymui)
Saulutė - lūpas įtempti į šonus (šypsotis) ir palaikyti - atpalaiduoti. Kartoti keletą kartų.
Arkliuko dantukai - nusišypsoti. Pakelti viršutinę lūpą - parodyti viršutinius dantukus. nuleisti įtemptą apatinę lūpą - parodyti apatinius dantukus.
Pastaba: jei vaikas neišlaiko įtemptų lūpų, tai rodomaisiais pirštais palaikyti lūpą.
Susiję straipsniai
Garsų S, Z taisyklinga artikuliacija
Pratimai oro srovei išgauti
Liežuvėlio pasakėlė
2010 m. spalio 2 d.
Virš ko skrenda paukštelis
Kalbos mokymo priemonė skirta įtvirtinti garsui Š ir gramatinės sandaros tikslinimui (prielinksnio "virš" įtvirtinimas sakiniuose).
Užsisakykite:
Pranešimai (Atom)